onsdag den 7. januar 2015

No resolutions! - Only statements

 4 nytårskonstateringer

1) Arbejde kører derudaf med masser af fart. Jeg suger erfaringerne til mig, og læsser på skuldrene til de ikke kan mere. Nu har jeg jo lige haft juleferie, så mon ikke de er blevet et par centimeter bredere siden sidst jeg sad der i Viby.

2) Ved siden af får jeg taget et par aftenbilleder, når jeg kan lokke mig selv væk fra sofaen og aftenlytning til musik. Det sker efterhånden kun et par gange om måneden. Men når det sker, er jeg så glad indeni.

3) Jeg er træt hele tiden... Og bilder mig selv ind at det er mørket og mangel på sol.
Jeg burde bygger mit arkiv op af live musikanmeldelser, men aftenerne går med at læse om musik og glo fjernsyn i stedet.

4) December har ikke blomstret af koncerter, men der kommer helt klart lidt mere at skrive om til Musik Aarhus Festival i midt Januar. Så tænker jeg at begynde at smide om mig med beskrivende fraser om livemusikkens indtryk på mig og den stemning det sætter i spillerummene. Så frem med notesblokken, og ud skal komme et par anmeldelser, der forhåbentligt kan sørge for et startende skribent grundlag.

Lad os nu se. "Tid er der nok af" - siger man og vender sig om og opdager at der allerede er gået flere år siden man fik ideen... første gang.

Jeg går i seng og læser lidt Murakami. Den er først ved at fange mig nu... Det tager åbenbart lidt tid at få min fulde opmærksomhed. Og dét med så meget.

Aftentanker fra Silkeborgvej
 From 'Godsbanen'


Family at 'Ringgadebroen'


-----------------

Work is going good.
I'm trying to make an effort to take as many pictures as I can in my spare time. But usually I end up on my sofa listening to music or watching tv after work.

But when I get to it, and I actually get some frames, I feel quite satisfied.

I'm also working on establishing a small archive of live concert reviews, but there has not been that much to do in december. There'll be much more in the middle of january, So I'm hoping to take some time to write a bit during Musik Aarhus Festival.

I'm out for now.

Sleep tight


Ingen kommentarer:

Send en kommentar