mandag den 16. april 2012

A spellbinding artist d. 16/4 2012

På denne ellers så travle dag er der alligevel sket noget helt fantastisk... For mig og for 170 andre mennesker her i Aarhus.
Her til aften var jeg til releaseparty i anledning af Asbjørns nyudkomne album 'Sunken Ships'. Han optrådte med 2 numre som han udførte akustisk, med stor nærhed til publikum og tilstedeværelse i musikken. Det var tydeligt at musikken rørte noget i både ham selv men også hans publikum.
Alle var tryllebundet især af nummeret 'The Criminal' som blev spillet akustisk og uden store bevægelser og basslyde. Jeg fik faktisk kuldegysninger af at høre den falsetsyngende kunstner bevæge sig op i ømme og høje toner man ikke skulle tro en 19-årig dreng kunne gennemføre med den finesse som han udviste.

Det var kun to numre, men jeg kunne have stået der, på samme ben, uden at bevæge mig i flere timer hvis blot jeg kunne få lov til at nyde hans musik. Han er SÅ dygtig, og han skal nok nå derhen hvor han vil, hvorend det så er.

Det hele skete på spillestedet ATLAS der måske er lidt ukendt for nogen. Jeg er sikker på jeg kommer til at være der noget mere efter jeg har set hvad de kan bringe af musikalske oplevelser.


Jeg skal helt sikkert have fat i Asbjørns album, og det bør alle andre der elsker stemningsfyldt og små elektronisk musik også gøre.

Jeg vil slutte med et par billeder fra aftenen, trods den dårlige belysning i billederne:

Godnat



--------------------------
I'm very impressed and spellbound by Asbjørn and his performance at his own releaseparty tonight. 

He only did 2 songs, but everyone was mesmerized by him and his highpitched vocal. He performs with a great presence and feeling, and I could listen to his voice for hours and hours. 

I just posted a couple of pictures from tonight. I apologize for the bad lighting...

Good night


Ingen kommentarer:

Send en kommentar