søndag den 24. oktober 2010

The pinhole effect

Jeg har fundet ud af hvordan man laver en pinhole kamera effekt i photoshop. Et pinholekamera kan laves af en skotøjsæske, noget fotopapir og en nål med hvilken man stikker hul i æsken i den ene ende.
 Det giver en effekt der får billedet til at se råt og gammeldags ud. Jo mindre nålehul jo skarpere bliver motivet.

Denne effekt kan selvfølgelig også laves i photoshop!

Her er et par eksempler:



Synes det er en rigtig fed effekt!

Igår var jeg til 26 års fødselsdag og jeg skulle afprøve min nye skjorte/kjole:

Tror jeg løfter armen for at vise bæltet??

Lørdag var jeg også på livsstilsmesse med Kasper, og efterfølgende hjemme ved ham for at få en friskbrygget cappuccino fra hans nye jeg-kan-lave-alt-muligt- kaffemaskine. Smukt!


Fødselsdagsfesten om aftenen var rigtig god og hyggelig og den var kun efterfulgt af en endnu bedre dag. Jeg har nemlig hentet iTunes!!! Jeg har modsat resten af verden aldrig brugt programmet, men jeg er faktisk ret imponeret over alle dets funktioner. Det er jo genialt! Så jeg har hørt musik hele dagen, set film, sovet længe, redigeret billeder og spist popcorn. SKØNT!

Nu vil jeg i seng, så jeg kan være frisk til endnu en arbejdsuge.
Nat nat



GB: I worked out this new pinhole camera effect in photoshop, and I looooove it! It's raw and makes the photos look older, which I like.

This weekend I was at a luxurious lifestyle convention with Kasper. That was really and experience with loads of great taste samples of chocolate, tapas, cheese and whine.

Saturday evening I was at a great b-day party with the college girls, and today I've enjoyed my own company with a movie, popcorn and loads of great music delivered by iTunes! Yeah, I said it! I finally downloaded the program everybody has talked about for years. And I admit it... It IS pretty amazing!

Sleep tight people!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar