tirsdag den 7. juni 2011

Back in the game!

Så er jeg hjemme igen efter mit livs rejse! Og sikke en omvætning at komme hjem hvor der er styr på det hele, og busserne går når de skal, nettet virker altid, normale toiletter fungerer og der er prismærke på alt. Danmark- hold kæft hvor har jeg savnet dig! Det var vildt fantastisk at møde nye kulturer og se steder jeg indtil da kun havde forestillet mig og set på billeder.

Det er stadig lidt underligt at tænke på at jeg har været så langt væk. Især når jeg kigger på billeder fra himalayabjergene, har jeg svært ved at forstå at jeg rent faktisk har stået der i set sekund billedet blev taget.

Men jeg tror bare oplevelserne lige skal sluges og bearbejdes inden jeg har indtaget det hele ordentligt. Indtil da, nyder jeg bare det ganske danske land. Jeg cykler og løber ture i naturen, selvfølgelig for motionens skyld, men også for at nyde det danske landskab og de skønne kornmarker jeg nu har lært at værdsætte mere end nogensinde.

I sidste uge var jeg 6 dage i Århus. Og nøj hvor følte jeg mig bare hjemme igen!

Jeg grillede med pigerne, var på stranden og hyggede mig i byen om aftenen og i solskinnet om dagen.

Her er et par billeder af grillhygge hos Helle:


Da jeg kom hjem om søndagen var mor klar med årets første koldskål! Mums!

Hav en skøn sommeraften



Eng: After arriving at home from my big trip, I have to get used to the fact that everything works around here. The busses leave when they're supposed to, the internet works all day, no power cuts and all the products at the store have price tags! Denmark, I've missed you! I really LOVED experiencing new cultures and visiting places that I, so far, had only  seen on pictures. But it is kinda hard to digest all the huge adventures and experiences, so I'm just trying to take one day at a time in the quest of realising what I've put myself through and taking in all the places I've been to and people I've met.
Until then I'm just enjoying the danish country by running and biking through landscapes, both to get the exercise but also because of my new found love for the danish nature. I missed the corn fields, the trees and the fact that you can see miles and miles away, when the weather is clear in the morning.
I spent 6 lovely days in Århus and hung out with a bunch of great people! It's the girls from university in the pictures.

Have a great summer night

Ingen kommentarer:

Send en kommentar